Produktplassering

Jeg satt 5 minutter foran TV`en i dag tidlig, noe som jeg ikke vanligvis gjør, å så på TV2s «God morgen Norge». Jeg fikk se med stor glede en stor og fin Apple laptop midt i tv-bildet. De har sikkert hatt en slik stående der over lengre tid, men jeg synes det er meget spennende at produktplassering har inntatt tv-program av denne arten. Hva Apple har betalt for denne annonseringen kan jeg bare spekulere i men dette viser at markedsføringsloven som regulerer skult markedsføring virkelig får tynt seg gjennom oppfatningen at så lenge produktplassering er meget utbredt og relativt alle manns kjent så behøver det ikke å slås ned på av lovverket. Mange spennende muligheter åpner seg opp ved at slik markedsføring ikke lenger blir slått like hardt ned på!

Legg igjen en kommentar

  • Bloggstatistikk

    • 17,959 hits
