Hva kan vel gå galt?

Coca-Cola gjennom sitt produkt Dr Pepper lanserte en stor kampanje på Facebook  hvor brukere kunne vinne £ 1000 om de installerte en app som ga Dr Pepper muligheten til å ta kontroll over statusoppdateringene på deres profil. Statusoppdateringene ble valgt fritt fra en databank som inkluderte forskjellige statuser fra;  How will I go sleepies?» og «what’s wrong with peeing in the shower?» til «never heard of it described as ‘cute’ before».

Uhellet var helt klart ute da noen klarte å legge inn en statusoppdatering som ikke skulle være der og ble lagt ut på en 14 år gammel jentes status; «I watched 2 girls one cup and felt hungry afterwards». Den meget kontroversielle og mye omtalte You Tube filmen er vel ikke det Dr Pepper ønsker å assosieres med og 14 år gamle jenter ikke bør ha sett.

Firmaet Lean Mean Fighting Machine som har Coca-Colas digitale konto fikk Coke Zero kontoen til Cola i Juli men det ser ut som at de kommer till å miste hele Cola ettersom Dr Pepper hendelsen er under internettetterforskning hos Coca-Cola.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18 987 hits
%d bloggere like this: