It’s a Google world

Matt Mee – EMEA head of strategy hos MediaCom forklarer hvorfor Googles satsing på Google TV kan være løsningen som slår igjennom der Apple og Yahoo! har mislykkes før.

Teksten er fritt oversatt fra artikkel publisert på www.brandrepublic.com/.

Flere store merkenavn har tidligere lover å sømløst flette online og kringkaste TV. Men de floppet.
I høst er det Googles tur til å lykkes der Apple og Yahoo! Har mislyktes.

Google kan ha timet riktig for tre viktige grunner. Ikke fordi teknologien er bedre eller fordi det er smartere enn Apple, men ganske enkelt fordi vi som forbrukere kan være klar til å endre vår atferd. Vi trenger bare en siste dytt i riktig retning.
For det første har vi alle blitt vant til ideen om at TV trenger endring og oppdatering.

For det andre, har forbrukere blitt vant til ideen om at godt innhold finnes på nettet. Kvalitet og tilgjengelighet har økt dramatisk, ikke bare gjennom plattformer som Hulu og iPlayer, men via kanaler på YouTube og en rekke andre videodeling plattformer.
Tall fra IPA’s treffsteder 3 viser at 42% av Storbritannias voksne har sett TV på nettet og ser i 15 minutter på en gjennomsnittsdag.
Til slutt, Google’s ekspertise på å gjøre slike plattformer intuitiv og enkel å bruke bør sikre at forbrukerne er ikke så skremt av tanken.
Miks så inn omfanget og troverdigheten av Googles partnere Sony og den stadig mer kjente Android operativsystem og du har en plattform som er potensielt perfekt tidsbestemt.
Bransjeanalytiker iSuppli Corp tyder på at globale leveransene av IETVs – TV med innebygd internett muligheten til der Google-TV er bare ett – vil treffe 28 millioner, opp 125%, i år.

Implikasjonen av Google-TV, derimot, er ikke bare at en teknologi selskapet vil sikre markedsandeler på bekostning av en annen, men at den endres hele vår tilnærming til annonsering.
Ettersom flere og flere mennesker bruker internett i stedet for parabol eller kabel for å få tilgang til underholdning, så mer og mer av annonseringen deres kan være ad-servert, noe som betyr at du og jeg kan se på samme TV-showet, men vi kan se veldig forskjellige annonsen meldinger.

Bruke annonsevisning teknologi kan merkevarene til å gå vekk fra det klassiske TV-publikum, og i stedet handel mot flere variabler, ved hjelp av mange forskjellige kreative utførelser for å sikre at budskapet reflekterer behovstilstanden til mottaker.
http://www.brandrepublic.com/opinion/1026012/think-br-why-google-will-connected-television-right/

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18 987 hits
%d bloggere like this: