Touch my ad

 

Etter å ha etablert seg som et av de desidert største og sterkeste merkenavnene inne teknologi i verden leverer nå Apple annonsering direkte på din iPhone eller iPod Touch.

Unilever er forventet å være blant de første globale merkevarer til å tetste ut iAD, Apples mobil reklame-plattform, som rulles ut i Europa denne uken. Det svirrer spekulasjoner rundt en lansering av  iAd europeiske nettverk de neste dagene og de første annonsene vil bli lansert i desember, selv om Apple har nektet å offisielt bekrefte ryktene. iADs ble lansert i USA den 1. juli som en måte for merkevarer å levere målrettede medierike annonser til iPhone 4 og iPod Touch-brukere.

Det hevdet å ha bestilt mer enn $ 60m for reklame rundt tidsrommet for lansering i USA, med partnere som Unilever, AT & T, Channel og Nissan.
Apple selger, produserer og er vert for reklame, men lar utviklerne beholde 60% av inntektene generert av dem, mens Apple beholder 40%. iADs tillater brukere å holde seg innenfor en app mens en ser en annonse. Unilever avslørte å bruke iADs i tre land i Vest-Europa ved slutten av året i AOP’s Digital Publishing toppmøte i oktober.
I september annonserte Apple og den japanske reklame gruppe Denstu et partnerskap for å utvide Apples iAD nettverk til Japan i begynnelsen av 2011.

Dette åpner en ny og spennende kanal som kan benyttes på et globalt nivå. Det spennende er hvorvidt norsk lovgivning vil ha noen innvirkning på produktet i Norge.

Les mer om iAD her : http://advertising.apple.com/

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 17,959 hits
%d bloggers like this: