Adidas kommuniserer 3 merkevarer i en annonse

Adidas kombinerer tre sentrale merkevarer i en TV-reklame for første gang, i en global kampanje medvirkende bla  Lionel Messi, David Beckham og Katy Perry.

Adidas lanserer i morgen (16. mars) en stor kampanje i Storbritannia som tar for seg “All Adidas”, og som skal være en del av en global kampanje fra Adidas.

Det representerer en ny taktikk for Adidas, som, i motsetning til tidligere kampanjer, viser frem sine tre kjernemerkevarer – Sport Performance, Adidas Originals og Sport Style – i én pakke. Adidas klassiske tre-stripe logo vil være limen i kampanjen.

Annonsen, produsert av Montreal-baserte Sid Lee, illustrerer kjente stjerner i deres kjente “arbeidssituasjon”, for eksempel NBA star Derrick Rose som spiller basketball og Beckham som løper på en fotballstadion.

Erich Stamminger, leder for globale merkevarer for adidas, sa i et intervju: «I de siste 10 årene har vi med suksess forlenget vårt merkevare med tre kraftige sub-merker, med Adidas Sport Performance, Adidas Originals og Adidas Sport Style. Nå er vi stolte av å kunne vise bredden og dybden av Adidas merke i en global merkevare kampanje.»

Adidas hevder at kampanjen, som kjører både 30-sekunder og 60-sekunders versjoner på TV og på kino, vil bli den største kampanjen til dags dato. En to-minutters versjonen har også blitt opprettet for å kjøre online.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18 987 hits
%d bloggere like this: