6 spørsmål til din toppleder

Mange toppledere er skeptiske til å ta i bruk sosiale medier og nettet som markedsføring/kommunikasjons kanaler. Responsen en ofte får er at de har mer tro på tradisjonelle kanaler for det har de brukt tidligere.

Her er derfor noen utfordrende spørsmål å stille din toppleder for å visualisere skiftet i bruk av kommunikasjonskanaler.

I de siste månedene har du enten profesjonelt eller personlig.

1. Respondert eller svarte på en direkte mail, brev eller brosjyre? (Aktuell forskning viser bare 3% har svart ja)

2. Har du fulgt opp en mainstream media reklame som TV, radio, magasin eller en avis? (22%)

3. Har du brukt Gule Sider for å finne et selskap for å kjøpe et produkt? (3%)

4. Har du Googlet og søket på nettet når du ønsker å kjøpe et produkt eller en tjeneste? (97%)

5. Har du brukt din Peer-to-Peer-nettverk via Facebook, Instant Messenger, Twitter, LinkedIn eller andre sosiale medier for å få en URL til en nettside for et produkt som du var ute etter å kjøpe? (80%)

Ditt siste spørsmål blir da:

6. Så hvorfor bruker du fortsatt en type markedsføring for din bedrift som du selv har minimal respons på?

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18 987 hits
%d bloggere like this: