Nye annonseringsmuligheter på Twitter

Twitter har begynt å tilby tredjeparts tekstannonser på nettsiden sin, i høyre kolonne, under «trender» seksjonen.

Tidligere har Twitter brukt denne plassen til å vise koblinger til sine egne tjenester og Twitter-relaterte tredjeparts verktøy og tjenester, men nå viser den rene annonser som tar deg til steder som ABCNews eller NFL.com.

Interessant nok – slik det fremgår av Labnol.org – bruker ikke Twitter «nofollow» tag eller avslører det faktum at disse er annonsene i det hele tatt, unntatt ved å definere dem under CSS-klasse «promo», som er bare synlig hvis du ser på HTML kode.

Twitter har eksperimentert med flere ulike annonseformater og mulige inntektsstrømmer i det siste året. Eksempler på dette er å legge annonser til den enkelte bruker stream i november 2010, og la  kunder annonsere via Promoted Tweets, trender eller produkter. Tekstannonser på hjemmesiden er sannsynligvis ikke er så viktig for Twitter som andre annonseformater, men selskapet prøver metodisk ut alle mulige reklame muligheter for å finne ut hva som fungerer best.

Relaterte artikler: Twitter med bedriftssider ala Facebook

Reklamer
Comments
One Response to “Nye annonseringsmuligheter på Twitter”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Nye annonseringsmuligheter på Twitter […]



Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18 987 hits
%d bloggere like this: