Page-taging på Facebook

Facebook-brukere har nå fått mulighet for å tage bedrifters/merkevarers Page (side) i sine bilder, på samme måte som de kan tage sine venner.

Når fans har merket for eksempel Colaen de holder på et bilde eller lignende, vil den vises på bildesidene på bedriften/merkevarens side.

Foreløpig er denne funksjonen kun tilgjengelig for sidene som er merket Brands & Products eller People. Men Facebook har sagt at de håper å utvide denne funksjonen til flere side kategorier over tid.
Det har allerede vært mye bekymring over hvorvidt denne nye funksjonen vil gjøre merkevarers/bedrifters sider mer utsatt for spam. I tillegg ligger det mye skeptisk til en potensiell større arbeidsmengde og hodebry for moderatorer. Men potensialet er stort for bedrifter som ønsker å øke logoeksponeringen sin, og kan gi grobunn i nyvinnende kampanjer, dette gjennom mulighetene for merkevarer å generere gratis reklame/annonsering gjennom WOM og bruker-hjulpet markedsføring.

Vi vet at produkter, merkevarer etc som er anbefalt av venner har en betydelig innvirking på valg hos en bruker.

Facebook fortalte sist uke under Internet World at annonsebudskap som inkluderte innhold fra brukeres venner som allerede har et forhold til en bedrift/merkevares produkt får et løft i brand recall på 1,6 ganger mer. I tillegg til at det gir 2 ganger større løft i merkebevissthet og 4 ganger så stort løft i produktkjøp.

Reklamer
Comments
One Response to “Page-taging på Facebook”
Trackbacks
Check out what others are saying...


Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18 987 hits
%d bloggere like this: