YouTube avslører tall på annonse-skipping for første gang

YouTube gikk ut med de første resultatene fra sitt TrueView konsept, som tillater brukere å hoppe videoannonser, under Media360 i Manchester i går.

Besøkende på YouTube kan hoppe over videoannonser etter fem sekunder, og annonsøren betaler bare når enten hele annonsen eller 30-sekunder er sett, avhengig av hva som er kortere.

Bruce Daisley, direktør for salgs på YouTube og displayannonsering på Google, avslørte at selv om gjennomsnittlig 30% av pre-roll annonsene ble hoppet over, er brukere som valgte å se på annonsene 75% mer engasjert enn en gjennomsnittlig bruker på YouTube.

-Det vi har funnet er at folk som ser annonsen er så mye mer engasjert, og det er faktisk en verdi til dette formatet, kommenterte han.

Med å ekseplifisere dette poenget brukte han en ny kampanje fra Walkers chips, fortalte Daisley, at de som ikke velger å hoppe over annonsen var 273% mer engasjert enn de som ser den samme annonsen som en standard pre-roll.

Han forklarte også at TrueView utfordrer gamle modeller og for første gang kan annonsører se hvor ofte annonsen blir hoppet over. Det gir mediebyråene sjansen til å utfordre kreativ utførelse, ved å peke på at en viss annonse er mindre effektive enn en annen, ganske enkelt fordi brukeren ikke har sett den så mye.

Daisley avslørte også at i henhold til resultatene viste det seg at 81% av brukere som så en hel annonse og 59% av brukere som bare så de første fem sekundene av en annonse kan senere gjenkjenne den samme annonsen.

 Forskningen ble utført av Ipsos MediaCT.

Reklamer
Comments
One Response to “YouTube avslører tall på annonse-skipping for første gang”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] YouTube avslører tall på annonse-skipping for første gang […]



Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18 987 hits
%d bloggere like this: