WARC kutter sine globale annonserings prognoser til 3,2%

WARC (tidligere kjent som World Advertising Research Center) har redusert sine prognoser for globale annonseringsinvesteringer fra en vekst på 4,6% til 3,2%.

Siden mars utgaven av prognosen, som dekker 12 store økonomier, har annonsørenes utsikter surnet, ifølge WARC.
«De globale økonomiske forholdene forblir uavklart, og dette gjør markedsførere forsiktig, spesielt i Vest-Europa, Japan og USA», forteller Suzy Young, redaktør for data i WARC.
«Som en konsekvens, vil markedsførings budsjetter for 2011 trolig være mindre enn først håpet. De neste tre månedene vil være avgjørende», fortsetter Young.

Målt i faste 2005-priser vil de totale annonseringsinvesteringene i de 12 undersøkte markedene faktisk reduseres med 0,1% fra år til år.
Kina, sett til å vokse 12,2%, vil innhente Tyskland i år og ta over tredjeplass et år tidligere enn WARC tidligere har spådd.

Prediksjon for 2012 er 5,7% vekst.
WARC er i ferd med å slippe sin globale konsensus annonseringsinvesterings prognose, som sammenstiller tredjeparts prognoser, senere denne måneden.

Den siste konsensus prognosen i mai, var 5,1% vekst i 2011 og ble hevet fra en prediksjon på 4,6% laget i november.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18 987 hits
%d bloggere like this: