LinkedIn kommer med endringer, hva kan det være?

LinkedIn er den dominerende sosiale nettverk for mange B2B selskaper. 58% bruker plattformen for markedsføring, bygge relasjoner og lage leads. LinkedIn har siden starten vært et personlig nettverk og jobb plass, og har stort sett dreid seg om personlige profiler. Selskapet har vært trege til å rulle ut skikkelige bedriftssider, men Mike Gamson, SVP ved salget, har antydet at mer annonseringsfunksjoner vil snart være tilgjengelig. Ifølge en artikkel i AdWeek, vil en kunngjøring komme neste uke under Advertising Week i New York.

Så hva kan det være at LinkedIn kommer til å lansere?

De har nylig gjort det mulig å skill mellom din egen og bedriftens annonseringskonto på plattformen men hva annet savner vi. Vel det hadde vært utrolig hyggelig om de hadde gitt muligheten for å legge ut statusoppdateringer på bedriftens sider. Til nå har en bare vært begrenset til tweets fra bedriftens Twitter konto og nyhetssaker som har blitt trykket i større amerikanske medier. Dette er noe begrensende særlig for norske bedrifter, dog ser en at bedrifter som har gått til innkjøp av premium karriere pakken har denne muligheten allerede, men vi ønsker alle å ha det. En annen ting som ligger i samme tankegang er å kunne sende meldinger fra bedrifter sin side direkte til de som følger bedriten på LinkedIn. Direkte og relevant informasjon kan styrke bedriftens kommunikasjonsbehov. Dette kan spesielt være med tanke på rekruttering.

Segmenteringsmuligheter vedr annonseringen på LinkedIn er strålende, men om en skulle ha ett ønske til måtte det være muligheten til å kunne bruke de som følger din bedrift og deres kontakter, som alternativ. Sjansen for at bedriftens «fans» (og deres kontakter) er homogene til bedriftens målgrupper er høy. Dette gjør derfor målrettet kommunikasjon enda mer attraktivt mot dem.

 Hva står øverst på ønskelisten din over endringer på LinkedIn?

Reklamer
Comments
One Response to “LinkedIn kommer med endringer, hva kan det være?”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] med  Mike Gamson, SVP ved salget hos LinkedIn, vedrørende mulige oppgraderinger på LinkedIn spekulerte jeg litt i hva som kunne komme komme og hva jeg håpte kom.  En av de tingene jeg nevnte var […]



Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18 987 hits
%d bloggere like this: