Tips til deg som skal publisere på Facebook

Disse tipsene kan hjelpe deg i å øke engasjement og samhandling med fans slik at de vil fortsette å komme tilbake og gi deg verdifulle tilbakemeldinger som vil drive forespørsel og salg og holde deg på toppen av ditt markedssegment med sanntids kommentarer.



1. Hold deg til korte innlegg

Nyhetsfeed på Facebook-siden inneholder vanligvis mye informasjon, så ha en god overskrift for innlegget ditt og holde innlegget til mindre enn 250 tegn noe som genererer mer samhandling og engasjement. Ifølge Facebook genererer innlegg på den størrelsen 60% mer «likes», enn kommentarer og delinger enn innlegg som er større enn 250 tegn

2. Legg til bilder, videoer og «Quotes»

Forskning viser at «innlegg blant annet et fotoalbum, et bilde eller en video generere ca 180%, 120% og 100% mer engasjement enn et gjennomsnittlig innlegg». Man bør også være oppmerksom på den kort teksten som er foran et sitat kan drive høy interaksjon.

3. Vær konsekvent

Dette er ikke en eksakt vitenskap, men en gang i måneden er ikke nok. Noen merker og bedrifter kan legge ut poster flere ganger om dagen, men en gang om dagen er normalt et godt sted å begynne. Pedagogisk eller underholdende innhold vil ikke bli sett på som oversharing eller for promoterende. En god tommelfingerregel er å ha en markedsførings melding for hver 9-10 informative innlegg.

4. Be om dine fans deres meninger

Du tenker kanskje på å lansere flere nye produkter og dette vil tillate deg å raskt crowd source meninger som faktisk kan avgjøre hvilket produkt du paktisk skal produsere eller lansere.

5. Still spørsmål med å bruke Facebooks spørsmåls app

Facebook har en spørsmåls app som er veldig enkel å bruke. Du kan finne ut hva som er viktig for folk ved å stille spørsmål til dine kunder og prospekter på hvordan du kan forbedre din bedrift.

6. Prøv å poste » Fill-in-the-blank «

Hvis du ønsker å gi fansen en veldig enkel måte å engasjere seg med innlegget ditt, be dem om å fullføre en setning. Hvis du hadde et klesmerke vil du kanskje poste en en enkel setning som oppfordrer dine fans i å avslutte setningen om hvorfor de liker merket/produktet eller hvordan de bruker det.

Fill-in-the-blank innlegg generere ca 90% mer engasjement enn gjennomsnitt innlegget.

7. Gi fans tilgang til eksklusiv informasjon

Dette kan gjøres enten ved å bryte nyhetene først på Facebook eller gi spesiellt innhold, for eksempel en video eller en artikkel når de «liker» din side.

8. Belønne dine fans med tilbud og goder

Du kan bruke Facebook sider for ikke bare å fremme, men distribuere kuponger eller lenker til kampanjer.

9. Timing

Breaking nyheter på Facebook som er relevant for ditt publikum kan kjøre mer samhandling og engasjement. Ifølge Facebook så er «innlegg som nevner Independence Day 4. juli generert ca 90% mer engasjement enn alle innlegg publisert på denne dagen».
10. Lokaliser dine innlegg hvis de er relevante for en bestemt målgruppe

Noen av dine innlegg kan kun være relevant for en undergruppe av dine fans. For eksempel, hvis du bare produserer noen produkter for bestemte land, vil du kanskje bare fremme disse produktene til folk i dette landet. Ved bruk av status-knappen når du legger til din Nyhets-feed/RSS kan du sende et innlegg bare til ett land.
Bruk geo-targeting-funksjonen for å sørge for at bare de som vil finne ditt innlegg som verdifulle vil se det.

Hva har vært din erfaring med å legge ut innhold på din Facebook-side?

 

 

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18 987 hits
%d bloggere like this: