ROI tips for sosiale medier

7 tips for å oppnå avkastning (ROI) fra sosiale medier:

 

  1. Etablere klare mål for produktet eller merkevaren, og deretter identifiser sosiale målinger som støtter disse målene.
  2. Organiser dine målinger og beregninger i et logisk rammeverk.
  3. Påfør en langsiktig strategi til sosial-medie-interaksjoner og målinger. Det er en forpliktelse, ikke en kampanje.
  4. Dersom harde ROI beregninger er vanskelige å spore, vurdere en rekke mykere beregninger som lenker tilbake til ønsket forretningsresultater.
  5. Bestem en kroneverdi for kunder som velger i og engasjere merkevaren din via sosiale nettverk.
  6. I dine avkastningsberegninger (ROI beregninger), må du ikke overse verdien av kostnadsbesparelser som følge av pågående sosial lytting og sporing.
  7. Bygg teknologiske løsninger for å måle kundenes komplette digitale fotavtrykk, i sanntid.

Vurdere å gjennomføre disse ideene i ditt daglige virke, og være så empirisk som du kan uten å forsake den kvalitative fordelen ved sosiale medier. Det er mulig! Og bedriften din vil takke deg for det! (Til slutt.)

Hovedpoeng: Ikke seil ut på havet av brukermeninger uten et kompass og en klar destinasjon. Ta ansvar for din innsats ved å forstå de viktigste faktorer som går inn i å effektivt bygge sosial-medie-ROI.

Inspirert av en rapport produsert av eMarketer.

Relaterte artikler

ROI i sosiale medier

Måle ROI på innholdsmarkedsføring – blogging

Hvordan måle sosiale mediers ROI?

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18 987 hits
%d bloggere like this: