YouTube endrer algoritmen

YouTube har endret sine foreslåtte videoer algoritme for å favorisere videoer som blir sett lengst/lengst visningstid.

Tidligere har foreslåtte videoer – som vises som relaterte videoer på visningssider, eller anbefaltevideoer andre steder på youtube.com – ble eksponert basert på antall personer som klikket på disse videoene. Nå vil YouTube-videoer som utløser de lengste seèrtider bli prioritert.

et innlegg, sa YouTube at endringen ble iverksatt for å gi bedre og mer relevantinnhold til publikum. Men det synes også å straffe de som lager kortere videoer.

En 30-sekunders video som gjennomsnitter 25 sekunder visning er mindre sannsynlig å bli anbefalt enn en fire-minutters video som gjennomsnitter 28 sekunder visningstid – noe som får oss til å lurer på om dette ikke er mer om å levere imponerende engasjement tall til annonsørene enn bedring av opplevelsen for YouTube besøkende.

Kilde: mashable.com

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18 987 hits
%d bloggere like this: