Hvorfor følger ikke flere meg på Twitter?

Når du følger noen på Twitter, håper du at de vil følge deg tilbake. Det er en strategi mange av oss bruker i forsøket på å vinne tilhengere. Men ofte, fungerer det ikke slik.

Her er åtte grunner til at folk ikke følger deg tilbake på Twitter, pluss en måte å øke sjansene for at de vil.

1. Du har ikke et profilbilde.

Ingenting skriker «nybegynner» mer enn å ikke ha et bilde. Og hvis du ikke er ny på Twitter,  har du virkelig ingen unnskyldning for ikke erstatte standard egg bildet med et eget bilde. Et profilbilde er best, men hvis du ikke ønsker å røpe identiteten din – eller hvis du tweeter som en merkevare – da er en relevant grafikk akseptabelt.

2. Du har ikke en Bio.

Jeg trenger mer enn ett bilde eller grafikk for å avgjøre hvorvidt jeg kommer til å følge deg tilbake. Sørg for å dra nytte av de 160 tegnene som er tilgjengelige i bio-delen for å beskrive deg selv og fortell oss hvilke fag du skal tweete om.

3. Det er noe som ikke tiltrekker meg med din Bio.

Hvis du ønsker å inkludere religion, politikk eller kontroversielle synspunkter på bio din, har du alle rettigheter til å gjøre det. Men bare vit at det kan gjøre at noen mennesker frastår fra å følge deg. På den annen side kan det oppmuntre dem som er likesinnede. Når du er i tvil, kastet den største netto mulig ved å ha en vennlig, men informativ bio.

4. Dine Tweets er beskyttet.

Twitter lar deg «beskytte dine tweets», som betyr at din Twitter-feed er kun tilgjengelig for dem som du har godtatt at kan følge deg. Hvis din hensikt med Twitter er å snakke åpent og utveksle ideer med mer enn 200 millioner brukere er det da lurt å beskytte dine tweets? Hvis du har noe privat å si, sende en direktemelding til en av dine etterfølgere.

5. Du twittrer for lite

Potensielle tilhengere  kikker gjennom Twitter feeden din for å se hva du tweeter om og hvor ofte. Hvis det ser ut som du bare tweeter en gang i uken, kommer jeg til å anta at du ikke er en stor  Twitter-entusiast. Ingen vits i å øke antall som jeg følger med en som knapt tweeter.

6. Du twittrer for mye

Hvis du tweet hele dagen lang, gidder jeg sannsynligvis ikke å følge deg. Jeg har ikke noe prsonlig forhold til deg og derfor ønsker jeg ikke at du fyller opp  Twitter streamen min.

7. Du informerer men sjeldent engasjerer deg/tar del i diskusjoner.

Hvis du kjører en en-manns (eller én kvinne) show på Twitter, er jeg ikke publikum. Jeg ser etter tweetrere som ikke bare deler sine egne lenker og meninger, men som  retweeter og svarer. Du ønsker å ha en samtale, ikke vise en monolog.

8. Det er ikke deg, det er meg.

Ditt profil bilde er nydelig og bio er innbydende. Du tweetrer et par ganger om dagen hver dag – uten beskyttelse. Men våre interesser er bare ikke de samme, så akk, jeg kommer ikke til å følge deg tilbake. Men ikke fortvil, jeg er sikker på at mange andre vil!

En ting som kan øke din Follower Count?

Gjør dem oppmerksomme på deg med en @omtale. Enten du tweeter til dem (i en relevant, ikke-spammy måte) eller manuelt retweet sin tweet, gi brukeren du ønsker å følge deg en slags @omtale. Det viser at du er den typen tweetrer som er villig til å engasjere og bidra til å fremme andres arbeid.

Hvilke andre strategier har forbedret ditt antall Twitter følgere? Del dine tips i kommentarfeltet nedenfor.

Legg igjen en kommentar

  • Bloggstatistikk

    • 17,854 hits
