Facebook annonsering – Sponsede historier

Sponsored stories, eller rett oversatt  sponsede historier, fraviker fra Facebooks typiske annonseenhet. Ved å innlemme fremtredende sosial påtegning  inn annonser, er Facebook sponsede historier  mer relevant for den gjennomsnittlige bruker, og mer sannsynlig å bli klikket på enn tradisjonelle Facebook-annonser. Når gjort riktig, gir sponsede historier et betydelig løft til klikk-gjennom og konverteringsfrekvenser, delvis fordi disse annonseplasseringer vises ikke bare på sidepanelet, men også innenfor brukernes News Feeds.

Imidlertid bør annonsørene ikke vurdere sponsede historiene som en one-size-fits-all løsning.Det er faktisk flere forskjellige stiler, hver med sin egen unike verdi proposisjoner.Nedenfor er fire alternativer å vurdere.

1. Domene Story

Hvis målet ditt er å drive trafikk fra Facebook til nettstedet ditt, «domene sponset historier» er dette rette stedet å begynne. Domene historier krever litt innsats for å sette opp, men avhengig av din Facebook strategi, kan tilby betydelig verdi. Fordi de lar deg dirigere brukere fra Facebook til ditt nettsted. Annonsene er gode verktøy for ytelse markedsførere eller e-handel bedrifter som ønsker å skaffe leads fra det sosiale nettverket.

Hvordan domene sponset historier funker: En besøkende kommer til webområdet ditt mens du er logget inn på Facebook og liker webområdet ditt. Denne handlingen genererer en historie inn i News Feed, for eksempel «Jane liker X-området.» Det å sponse slike historier øker synligheten for slike innlegg, enten i News Feed eller på sidepanelet.

Oddsen er høy for at en som tilhører Jane sine venner tilhører den samme målgruppe som Jane er i, og ideelt sett finner Janes venner Jane som en  troverdig person. Dette gir domene historier annonsører en fin måte å generere nye kunder og inntekter gjennom word-of-mouth markedsføring.

2. «Page Like Story»


«Page Like Story» er svært lik domene historier, med én stor forskjell. Snarere enn å fremme at Jane liker ditt nettsted, forteller Page Like Story at Jane liker din Facebook-side. Når brukerne ser og klikker på disse innleggene, sendes de rett til din Facebook-side.

Page Like Story er spesielt nyttig for annonsører som ønsker å øke populariteten av sine Facebook-sider – min venn Jane liker X side, så  kanskje jeg også liker det.Enda viktigere, fordi annonsen enheten er godt integrert i News Feed, opptar din merkets image en verdifull plass i sosial aktivitet.

3. Side Post Story

Facebook Likes er kjempeflott. Positive kommentarer på Facebook-siden er enda bedre. Det er der «Side Post Story» kommer inn

Si Jane besøker Facebook-siden og etterlater en glødende gjennomgang av produktet eller tjenesten. Side Post Story tillate deg å lage dette innlegget til en annonse.

Med Side Post Story, kan markedsførere ta sine mest gunstige tilbakemeldinger fra ekte kunder og kringkaste det. Som et resultat, kanSide Post Story være nyttig å bygge en merkevare eller generere leads, avhengig av kommentaren, og kampanjen. Og ikke bekymre deg – annonsørene velge hvilke kommentarer som skal bli Side Post Story, så det er ingen fare for uhell med å fremme en negativ kommentar.

4. Check-In Story/innsjekking historien

Facebook Mobile legger et nytt lag til den sosiale konteksten der brukerne kan sjekke inn når de er fysisk i en butikk gjennom og dette kommer opp som en handling på Facebook.

Deretter kan annonsører velge å markere dette interaksjonen. For eksempel gjennom å sponse en annonse enhet når Jane sjekker inn på butikken din vil sikrer at Jane sine venner se handlingen. Med å se at Jane er ute på shopping, kan de bestemme seg for å bli med henne eller senere ta turer på egenhånd til butikken din.

Check-In Story skaper enda en engasjementmulighet for detaljhandel markedsførere, særlig de med sterke lokale tilstedeværelsen. Måleverdien av en innsjekking historien er imidlertid vanskelig, da alle kjøp vil sannsynligvis oppstå frakoblet.

Sponsede historier tillate annonsører å delta i og påvirke den sosiale konteksten av Facebook. Annonsører som utnytter sponsede historier ser vanligvis  en økning i klikk-through og konverteringsfrekvenser. Hvilke typer resultater har du hatt med sponsede historier?

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

  • Bloggstatistikk

    • 18,069 hits
%d bloggers like this: